تا اینجا یاد گرفتیم که یک ساعت مشخص برای بیداری خودمون انتخاب کنیم و هر روز حتی روزهای تعطیل، دقیقا راس همون ساعت بیدار بشویم.

احتمالا اولین کاری که خواهیم کرد این هست که قبل از خواب، ساعت بیداریمون رو روی گوشی یا ساعت تنظیم می‌کنیم و به خواب می‌رویم تا فردا بیدار شویم، و اما صبح روز بعد آلارم رو خاموش می‌کنیم و به خواب ‌می‌رویم.

در اینجا یاد  می‌گیریم که چطور به محض شنیدن صدای آلارم از خواب بیدار شویم، و اما خلاصه ای از تلاش چند ماهه من ، برای اینکه به بیدار شدن با صدای آلارم بلافاصله بعد از شنیدن آن عادت کنیم

۱. به محض شنیدن صدای آلارم، چشمامون رو باز کنیم و یک لبخند بزنیم و تو رختخواب خودمون رو کش میدیم (خیلی حرکت خوبیه) بعدش بلافاصله از اون حالت خواب خارج بشویم.

من یک هفته اول این تمرین رو انجام دادم، وقتایی که خسته بودم از این تمرین (کشش ) استفاده می‌کردم، هر کجا  همراه با نفس کشیدن عمیق و باز دم .حس خوبی به من دست می داد .

۲. از تخت خارج بشویم و پنجره اتاق رو بازکنیم تا هوای تازه و نور وارد اتاق بشه . این نور طبیعی مغز ما رو به راه می اندازه .

۳. از هوای تازه لذت ببریم .

هرروز صبح برنامه هیجان انگیزی برای خودمون ترتیب بدهیم . کمی نرمش همراه با نفس های عمیق . دیدن سایت مورد علاقه خودمون . اگه وبلاگی داریم در آن چند خطی بنویسیم . کتاب مورد علاقه خودمون رو بخونیم . عکسی از این صبح زیبا تهیه کنیم . من اینکار رو کردم.

 یک عکس  از پنجره آشپز خانه رو به کوچه تهیه کردم

 عکسی از پنجره اتاقم رو به خانه متروکه که بعد درباره آن می نویسم

در پست قبلی برای مدت ۳۰ روز گفتم که اینکار رو انجام بدهیم، من خودم عادت دارم اگر کاری رو می‌خواهم انجام بدهم، دو ماه (۶۰ روز ) انجام می‌دهم، تعداد روز مهم نیست، مهم این هست که آنقدر این کار را تکرار کنید که مطمئن بشویم جزء روال عادی زندگیمون شده است.

نکته مهم: دنبال دلیل برای زود بیدار شدن باشیم ، قطعا اگر بیدار بشویم و کاری برای انجام دادن نداشته باشیم ، دیگر دلیلی برای تنظیم ساعت خواب نخواهیم داشت.

من بقیه موارد رو در روز های بعد برای شما میگم  .با من همراه باشید و از تجربه های خودتون بنویسید .