فکر میکنم همه‌ ما حداقل یکبار در عمر خود درگیر تنظیم ساعت خوابمون شده باشیم.

من هم چندین بار تا حالا درگیر این مسئله شده ام ، هر بار به نحوی بهش رسیدگی کرده‌ام،حدود چند ماهی هست که من در حال جستجو در مورد سحرخیزی و تنظیم ساعت خواب هستم.کارهایی رو هم در عمل شروع کرده‌ام که اونها رو در اینجا به اشتراک می‌گذارم. کم‌کم باقی گامها و تجربیاتم رو به اشتراک میگذارم، شما هم اگر تجربه‌ای داشتید ممنون می‌شوم که برام بنویسید.

خلاصه این روش این هست که برای خودمون یک ساعت مشخص برای بیدار شدن رو در نظر می‌گیریم و هر روز سر اون ساعت بیدار می‌شویم، و در مورد وقت به خواب رفتن هم حساسیت به خرج ندهید و در طول روز هر وقت که خسته شدید به خواب بروید ولی حتما حتما سر ساعت مورد نظر بیدار بشوید.

به صورت خودکار، روزهایی که خسته‌تر هستید زودتر به خواب خواهید رفت، پس نیاز نیست نگران کمبود خواب و مسائل آن باشید و با گذشت مدتی بدن شما ریتم خود را پیدا خواهد کرد. من در سایت رویال مایند و چالش آن عضو شدم .

خوشحال میشم اگر از خوانندگان اندک بلاگم، کسی تصمیم بر این چالش بگیره و من رو مطلع کنه، تا با یه جور مسابقه یا کل‌کل (!) این روند رو تا ۳۰ یا حداکثر ۴۰ روز ادامه بدیم تا خوابمون تنظیم شه و به این روند عادت کنیم.

پی‌نوشت: می خوام که دراین جا خلاصه ای از چالش ۳۰ روزه آنرا و تجربه این چند ماه  خودم و نکات دیگری رو فردا بعد از بیدار شدن و انجام یکسری فعالیتها باهاتون به اشتراک بگذارم ، شاید در این مدت بخواین مطالعه‌ای روی منبع اصلی داشته باشید.